16-12-2016

Jaaroverzicht 2016

Meer dan 350 studenten van verschillende opleidingen namen dit jaar deel aan de activiteiten van Delta Talent. Aan de tweedaagse Delta Talent Academy, een van de hoogtepunten dit jaar, deden bijna 60 studenten van maar liefst 28 opleidingen en 14 onderwijsinstellingen mee. 2016 was een jaar boordevol activiteiten; van de themadagen Zandmotor, Groene Poort en Haringvliet en ontmoetingen met experts op congressen als de IJsselmeertop, tot volop aandacht voor vismigratie en de Marker Wadden. Bekijk het jaaroverzicht 2016 voor een greep uit de activiteiten.

Op 29 september 2016 hebben de acht partners van Delta Talent hun samenwerking bekrachtigd in Rotterdam. De partijen willen jong talent kennis laten maken met modern water- en deltamanagement waarbij het draait om het combineren van economische en maatschappelijke belangen met het inzetten van natuurlijke processen en herstel van biodiversiteit.

Ook in 2017 blijft Delta Talent toekomstige delta-, water- en natuurprofessionals inspireren. We leren
studenten in te spelen op toekomstige uitdagingen op het gebied van deltamanagement, water, klimaatverandering en bouwen met natuur. Tijdens verschillende workshops, veldbezoeken en ontmoetingen laat Delta Talent studenten en jonge professionals kennismaken met de kracht van natuurlijke processen en leggen we de verbinding tussen theorie en praktijk. Delta Talent wordt mede mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.